Sekretarz Gminy Chełmiec
Artur Boruta
Sekretarz Gminy Chełmiec
Nr pokoju: 16 (I-piętro) w Urzędzie Gminy Chełmiec
Godziny urzędowania: pn-pt.7.30-15.30
Telefon: 18 548 02 22
Adres: e-mail: aboruta@chelmiec.pl sekretarz@chelmiec.pl
Artur Boruta, urodzony w 1974 roku w Gubinie woj. lubuskie obecnie mieszka wraz z żoną w Tęgoborzy.
Z wykształcenia ekonomista, studia ukończył na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie w 1998 roku. Swoje kwalifikacje podnosił przez liczne szkolenia, kursy., m.in. w zakresie controllingu, doradztwa inwestycyjnego, systemu zarządzania ISO 9001:2000. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w firmach prywatnych (pracował m.in. w firmie farmaceutycznej oraz handlowej z branży rtv i agd) oraz poprzez działalność gospodarczą prowadzoną na własny rachunek.
Zainteresowania:
- wędrówki piesze po górach, jazda na rowerze, rolkach, łyżwach oraz nartach,
- fotografia, modelarstwo, sport, podróże, akwarystyka, rynek kapitałowy
ZADANIA I KOMPETENCJE SEKRETARZA GMINY
SEKRETARZ (SG)
- Do obowiązków Sekretarza należy w szczególności:
- Sekretarz kontroluje działalność poszczególnych stanowisk pracy w Urzędzie.
- Sekretarz zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania Urzędu.
- Sekretarz Gminy zatrudniany jest przez Wójta zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych.
- organizacja pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne, nadzór nad właściwym przepływem informacji publicznych, analiza warunków pracy w Urzędzie i podejmowanie inicjatywy w zakresie ich usprawnienia,
- nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz sprawnego obiegu dokumentów,
- organizowanie współdziałania z sołectwami oraz jednostkami organizacyjnymi gminy,
- nadzorowanie przestrzegania terminowego i rzetelnego załatwiania spraw klientów Urzędu,
- wdrażanie uchwał Rady i nadzór nad ich wykonaniem,
- nadzór nad ewidencją uchwał Rady i zarządzeń Wójta,
- zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie gminy,
- nadzór nad prowadzeniem zbioru przepisów gminnych oraz udostępnianie ich do wglądu,
- inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych,
- zapewnienie obsługi prawnej Urzędu,
- koordynowanie i organizacja spraw związanych z wyborami, referendami i spisami,
- nadzorowanie czasu pracy pracowników samorządowych,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli (testament)
- wykonywanie innych prac zleconych przez Wójta w ramach udzielonego upoważnienia.
- Współdziałanie z Radą i jej komisjami.
- Prezentacja nowoprzyjętych pracowników i zapoznanie ich ze wszystkimi przepisami regulaminowymi i porządkowymi dotyczącymi funkcjonowania Urzędu.
- Przedstawienie Wójtowi propozycji do powierzenia określonych czynności pracownikom.